Ajándék szentföldi zarándokút

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image http://www.magnificat.ro/portal/images/stories/zoom/Szentfoldi-zarandoklat/viewsize/100_5941.jpg

ImageJanuár hónapban lehetőségem volt a budapesti Makrovilág Utazási iroda jóvoltából és Csaba testvér támogatásával egy szentföldi papi-hitoktatói zarándokúton részt vennem, ami életem legnagyobb, legszebb ajándéka – vallja a dévai Szent Ferenc Alapítvány szalontai házának vezetője, Pál Mária.

Január hónapban lehetőségem volt a budapesti Makrovilág Utazási iroda jóvoltából és Csaba testvér támogatásával egy szentföldi papi-hitoktatói zarándokúton részt vennem, ami életem legnagyobb, legszebb ajándéka – vallja a dévai Szent Ferenc Alapítvány szalontai házának vezetője, Pál Mária. - A bibliai helyeken az idegenvezető dr. Segáli Simon történész, hosszasan megmagyarázta azok történelmi valósságát, s a papok szentmisét mutattak be,  felolvasva a Szentírásból - a megfogható evangéliumi helyeken – az üdvösségtörténeti eseményeket.

Az idegenvezetőnknek köszönhetően - aki Tell Avivban csatlakozott hozzánk, miután leszálltunk a repülőről -, hogy mélyrehatóan gyarapodtak ismereteink: egyhetes utunkon bő magyarázattal szolgált a Szentföld jelentős történelmi és bibliai helyeiről, városairól. És vidámságával, mókáival, a pénteki rózsaszálaival - amit nekünk ajándékozott a zsidó szokás szerint - még emlékezetesebbé tette utunkat.
Az Ígéret Földjén bejártuk a dombokat, hegyeket, ahová Mózes vezette a zsidókat, majd ahol élt a Szentcsalád. Jeruzsálemet, a hegyi várost, ami nemcsak fizikailag van magasabban, hanem morálisan is. Itt végigjártuk Jézus keresztútját, láttuk ugyanazokat a termő olajfákat, amelyek Jézus vérrel  verejtékezésének tanúi. Láttuk, ahová a keresztfát felállították; a követ, ahol testét bebalzsamozták, s gyolcsba tekerték, legvégül Szentsírt - üresen.
Jártunk a sivatagban, ahol a sátorlakó beduinok, s telepes zsidók laknak. Majd  a tengerszint alatt 400 méterre belemártottam a lábamat a Balaton-nagyságú Holt tengerbe.
Azóta, ha rózsafüzért mondok, megelevenednek mindazok a bibliai helyek, ahol Szűz Mária járt-kelt: Zippori, Názáret, Ein Kárem, Kána, Jeruzsálem... Az Evangéliumból ismert jézusi tanítások kitapinthatóvá, megérezhetővé váltak: mi is ugyanott laktunk, hajókáztunk, ugyanolyan szentpéteri halat ebédeltünk, mint Ő.
Érezhetőbb számomra a hit,  a sivatagi puszta, a jövendölések könyve.
Húszan vettünk részt a zarándoklaton, hat pap egy diakónus, két papszülő, s rajtam kívül mind hitoktató volt – mondta el a portálunknak Marika. - Mindannyian katolikus vallásúak. Zsidó csoportvezető többször tett tanúságot - akarva-akaratlan - mély istenfélelméről, s a magyar nép iránt érzett tiszteletéről, szeretetéről. Megváltoztatta bennem a zsidó nemzetiségű emberekkel szembeni előítéletet Simon, a 77 éves Szózatot szavaló, vidám idősödő ember.
A tiszteletbeli szombat előtti este Izraelben mindenhol tele van virágárusokkal az országút széle - buszmegállókban, mindenhol ragyogtak a gyönyörű virágcsokrok. Megállítva az autóbuszt egy útmelletti virágárusnál, elhalálozott felesége emlékére mindannyiunknak rózsát ajándékozott. Emlékezetes az is, hogy ha a látványpékség előtt nem nyomták a kezébe az érdekes perecet, akkor Simon vásárolta meg, és osztotta el közöttünk.
Az étrend kóser volt mindkét szállodában, sok friss saláta és zöldség párolva és nyersen, müzlifélék, tejtermékek, sütemények - gazdagon elláttak étellel-itallal. Mindennap fél nyolctól délután ötig utaztunk. Ahogy beültünk a buszba imával kezdtük az utunkat, vagy Simon az idegenvezető felolvasta az azon napra vonatkozó szentírási részt, részeket. A napi szentmise sem maradt el. Felemelő ilyen helyeken: a názáreti fogantatás templomban, Betlehemben, Jeruzsálemben, a szikla előtt hol Jézus vérrel verítékezett, avagy feltámadása helyén!
Tetszett, hogy a keresztes lovagok történelmi helyeit is megmutatták – Simon részletesen beszélt a múlt eseményeiről.
Hasonlóképpen a rómaiakról - Krisztus előtt és után; a római katonák játékairól. Hogy Jézussal is azt „játszották” - őt az élet-halál vonalon is átvitték: így megfosszák ruháitól, megostorozzák, tövissel koronázzák, keresztet hurcoltatnak vele, és rászegezik.
Ahogy a születés helyét elmélkedtük megérintve a követ, úgy térdeltünk azon hely elé, ahová 2000 évvel előtte lenézett a keresztről édesanyjára és kedvenc tanítványára.
Megérintettük a követ melyre a szent testet fektették a bebalzsamozásra, majd itt tekerték gyolcsba.
A termő olajfák makacs tanúsága, hogy Krisztus alattuk táborozott a tanítványokkal, mikor Júdás csókkal illette.
Hálás szeretettel imáinkba foglaljuk a Makrovilág zarándokait és szervezőit – írja köszönőlevelében Marika.